Monday, February 3, 2014

mu tunggu kami datang part 1


Hajidah

“San, aku nak ikut pi Terengganu boleh?” aku tanya senyum-senyum.

“Boleh, ko nak naik apa?” soal Ahsan semula.

“Aku tumpang koranglah.”

“Bereh. Boleh tong-tong minyak, heh.”

“Bayaran macam mana? Aku kena bayar berapa?”

“Insya-Allah aku tanya Cikgu Khairy, dia yang anjurkan. Aku jadi penceramah jemputan je.”

Lepas waktu rehat, Ahsan datang bahagian majalah beritahu aku, “Ji, ko dah baca facebook?”

“Baca apa?” aku agak kebingungan di situ.

“Pasal bengkel la. Semua yang ko nak tau pasal bayaran ada situ. Aku da invite ko private message dengan Khairy and Bonda Nor. Papehal beritahu balik ya.” Teknologi sungguh.

Lepas aku baca, lepas Asar pula, Ahsan naik lagi ke bahagian majalah.

“Huh, aku ingatkan free. Sekali kena bayar yuran gak. Nanti aku fikir baliklah.”

“Ok.” Ahsan jawab ringkas.

Tidak lama selepas itu, aku menyampuk dalam ‘private message’ di Facebook. Dengan selamba aku taip: Assalamualaikum semua, saya Hajidah.

Hajidah: Boleh tak beri diskaun lagi untuk saya datang bengkel esok ni insya-Allah?

Sebelum itu sebenarnya Cikgu Khairy sudah beri diskaun yuran daripada RM150, jadi RM100. Sebetulnya juga, aku saja mahu ikut, jalan-jalan ke Terengganu, setakat kongsi bayar minyak. Ingat nanti boleh tumpang tidur bilik hotel kongsi dengan Bonda Nor. Lalu tidaklah mahal sangat kos cuti-cuti ini. Itu pasal jika boleh mahu minta kurang lagi.

Bonda: Entah ustaz, mana ada orang cas media datang buat liputan.

Hajidah: Macam ni, saya buat berita untuk masukkan dalam majalah, tapi bengkel saya duduk free, boleh? Hehe..

Khairy: Oklah, free.

No comments: