Sunday, October 14, 2012

BERKONGSI ILMU DARI TAALEEM MASTURAT MINGGUAN SRI PETALING (18/8/2012)

Sat, August 18, 2012 2:45 pm
Khairy Tajudin posted in RAKAN SEPERJUANGAN
kerdil
Di mana dapat ku temui dikau wahai Kekasihku?

Aisyah r.anha pernah bertanya kepada Rasulullah SAW, "Di akhirat nanti di manakah dapat ku temui dikau wahai Kekasihku?"

Baginda Rasulullah SAW tersenyum dan menjawab, "Di akhirat kelak, carilah aku di salah satu dari empat tempat ini wahai Aisyah:
1. Di bawah Arasy ALLAH SWT
2. Di tepi telaga Kautsar
3. Di hujung titian sirat
4. Di pintu neraka"

Aisyah r.anha berasa hairan dengan jawapan Rasulullah SAW itu. Maka ditanya Aisyah r.anha lagi kepada Rasulullah SAW, "Wahai Kekasihku, mengapakah dikau berada di sana? Bukankah sepatutnya dikau sudah duduk di dalam syurga yang telah ALLAH SWT janjikan buatmu?"

Jawab Rasulullah SAW:
1. Aku berada di bawah Arasy ALLAH SWT untuk terus mohon belas kasihan daripada-NYA agar mengampunkan umatku agar semuanya dapat masuk syurga bersamaku.
2. Aku berada di tepi telaga Kautsar agar aku sendiri dapat memberi minum kepada umatku kerana sekali minum air dari telagaku itu, mereka tidak akan dahaga selama-lamanya.
3. Aku berada di hujung titian sirat untuk terus berdoa dan mohon bantuan ALLAH SWT agar memudahkan perjalanan umatku yang menghadapi kepayahan untuk melintasi titian sirat.
4. Aku berada di pintu neraka untuk terus berusaha dan berdoa pada ALLAH SWT agar diampunkan umatku dan jangan masukkan mereka ke dalam neraka."

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

(Allahumma salli ‘ala muhammad wa ‘ala ali muhammad)

No comments: