Sunday, November 11, 2012

TAIRU

Tue, October 30, 2012 11:34 pm
Khairy Tajudin posted in RAKAN SEPERJUANGAN

PADA MULANYA, aku tidak suka dengan tairu kerana rasanya yang masam. Kali pertama aku dihidangkan dengan tairu ialah ketika di Pakistan. Kami diikram nasi beriyani berlaukkan tairu. Memang aku tak boleh pi. Last, amersab Pakistan pun faham, orang Melayu kena makan nasi dengan lauk. Barulah dapat rasa beriyani berlaukkan ayam.

Selama di Raiwind, ada disedikan tairu. AKu lihat orang lain sibuk mengacau tairu dan minum dengan rasa yang masam. AKu masih belum berselera.

Route terakhir di Pakistan, ada kawan try tambah gula ke dalam tairu itu. AKu cuba.
Masya-ALlah....sedapnya! Barulah aku tahu, tairu itu adalah yogurt yang ditambah gula. Mulai hari itu, aku mula gian makan tairu tapi, sudah last route. Masuk Bangladesh, dah tak jumpa tairu.

^_^

No comments: